A Sziklakórházban és a Hadtörténeti Intézetben jártunk PDF Nyomtatás E-mail
2011. december 16. péntek, 19:15

Mikulásbuli után egy nappal - Budapestre mentünk a Sziklakórházba, majd a Hadtörténeti intézetbe osztályfőnökünkkel Sándor Attila tanár úrral.

Vonattal mentünk a Keleti pályaudvarra majd onnan egy kis buszozással eljutottunk kirándulásunk első állomására a Sziklakórházhoz.A Sziklakórház egy barlangrendszerbe épített kórház, amely az 1930-as évek végén készült el, később az 1950-es években atombunkerré alakították át. A létesítményt 300 ember befogadására tervezték, de szemtanúk szerint Budapest ostromakor volt, amikor 650-700 embert is bezsúfoltak a Szt. János kórház felügyelete alatt álló szükségkórházba. Az intézet egyébként nagyon modern volt. Két aggregátorának szinkronizált működtetésével a kórház elektromos energia szükségletét két hétig fenn tudták tartani.A kórháznak szellőző rendszere is volt, ami nem bizonyult elég nagynak. Szemtanúk szerint az egyik legrosszabb dolog a légókórházban a bűz volt.

Rengeteg volt a halott. A halálozási arány a járványok, az eszköz és a gyógyszerhiány miatt nagyon magas volt. De még ily mostoha körülmények között is az itt dolgozó mintegy harminc orvos sok katona és civil életét mentette meg. A sikertelen kitörési kísérlet után a visszamaradt sebesülteket '45 júliusáig elszállították, majd bezárták az intézményt.A ma megtekinthető múzeumot egy idegenvezető mutatta be nekünk. A viaszfigurák segítségével betekintést nyerhettünk a kórház mindennapjaiba.

Ezután a Hadtörténeti Intézet felé vettük az irányt. Itt a középkor és a második világháború fegyverzetét, ruházatát tekintettük meg. Álmélkodva néztük, és fogtuk a kezünkbe (egy szovjet karabélyt, géppuskát, egy kézi fegyvert és egy jelzőpiszolyt) az általunk már számítógépes játékokból jól ismert fegyvereket. Láttunk amerikai Thompson gépfegyvert, Ml Garandot, MG42 nehézgépfegyvert, szovjet PPSH-41 gépfegyvert, aminek mellesleg a hatástalanított változatát a kezünkbe is foghattuk.ű

Kosik Botond 8. osztályos tanuló

17181920212223
24252627282930

Keresés

Free template 'Colorfall' by [ Anch ] Gorsk.net Studio. Please, don't remove this hidden copyleft!